teisipäev, 26. november 2013

ENL sügisseminar Tartus

Eelmine nädalavahetus oli pidev võidujooks ajaga. See algas libapulma tüdrukuteõhtuga, kust ma otse bussile kappasin, suunaga Tartu Raadimõisa hotelli poole. Seal ootas mind ning paljusid teisi aktiivseid osaluskogude noori ENL-i iga-aastane sügisseminar. Seminar täis põnevaid ning arendavaid koolitusi ning samas ka väljasõit inspireerivate noorte keskele.
Lõunaks olime Tartus. Kahepäevane motivatsiooni maraton sai stardi. Esimesel päeval kuulasin, kuidas kindlustada juhtide peaekasvu ning üleandmisprotsess. Panin kõrva taha ütluse, mis mind päris pikalt kummitama jäi: "Kui organisatsioon oleks hästi juhitud, ei oleks probleeme järelkasvuga." Nii lihtne või keeruline reaalsus ongi. Samas sain kinnitatud ka omi mõtteid, et organisatsioonis on juhi ülesanne juhtida ning panna paika, milline onorganisatsiooni sisene suhtlemiskultuur. Tunnistasin, et pean õppima inimesi usaldama ning sealjuures ka juhina kohustusi ning ülesandeid liikmetele varasemast rohkem delegeerima.
Väga positiivselt meelestatuna väljusin ma Toomas Laigu juhtitud koolituselt, mis käsitles sponsorite leidmist ning nendega suhtlemist. Kuigi paljud väljaütlemised olid mulle juba teada, siis mõned soovitused jätsin siiski meelde. Näiteks, potensiaalsetele sponsoritel kirjutades on mõistlikum pöörduda nende poole kui toetaja poole, mitte kasutada sõna sponsor. Lisaks on siingi valdkonnas väga oluline järjepidevus ning detailid. Ärge siis unustage ka telefoni vestluse käigus naeratada, sest seda tajub tegelikult ka teisel pool telefoni olija.
Päev otsa oli tegelikult peas kerinud mõte õhtusest debatist. Seekord olid tähelepanu keskpunktid ENL-i juhatusse esimehe kohale kandideerijad ning kahele aseesimehe kohale kandideerijad, teiste hulgas ka mina ise. Mul puudus igasugune kogemus debatil osalemisest, sellest hoolimata istusin puurivate pilkude ees külma närviga. Alustuseks rääkisin endast, oma huvialadest ning nende seotusest ENL-iga. Hiljem tuli küsimuste voor. Debati lõppedes oli mul tunne, et läks hästi. Mõned päevad hiljem selgus aga minu üllatuseks, et mitte kõik ei olnud sedasi arvanud. Long story short, ma ei osutunud valituks. Otsus põhjendati ära minu kogenematuse tõttu. Õpin ju alles bakalauruse esimesel aastal, samas kui konkurentidel on omandatud kõrgem haridusetase. Samas mainiti ka minu kogenematust, mis võib olla paratamatus tänu vähestele eluaastatele. Tegelikult tegi ikka natukene kurvaks küll. Üsna pea aga muutasin meelt, sest otsustasin seda võtta kogu järjekordset hindamatut kogemust, millest õppida.
Pühapäeva oli tähtis päev, sest toimus tiheda päevakorraga ENLi XXIV. Üldkoosolek. Mina ise jäin korraldatuga väga rahule. Sellise meeskonnaga on lust teha nii tõsist tööd kui ka saunalaval leili visata. Järjekordne sisutihe ning õpetlik nädalavahetus on seljataga.

Mõned kasulikud tähelepanekud koolitustelt:
- MIKS ma teen seda, mida ma igapäevaselt teen, mitte MIDA ma teen?!
- Suuri asju ei tee üski, selleks on vaja meeskonda.
- Juht ehk liider seab eeskuju ning organisatsiooni suhtlemiskultuuri
- Oluline on märgata liikmete huve ning neid organisatsiooni kasuks rakendada
- Kõige suuremad arenguhüpped toimuvad asjades, milles ma tõeliselt hea olen
- Õpi asju lõpuni tegema!
- Tugevused on tegevused, mida tehes sa tunned end tugevana
- Võit pole siht, kuhu jõuda, vaid tahtmine sinna jõuda on eesmärk


Gertu Borodkina









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ööjooks ja katusekontsert 27. august

Antsla valla Noortevolikogu korraldab 27. augustil ööjooksu ja katusekontserti . Sündmus toimub Kobelas, Linda rahvamaja territooriumil ja...